

Som webshop er man altid på udkig efter at kunne gøre noget ekstra for sine kunder. Det kan være, du tilbyder gratis fragt, at du lægger en slikpose med i kundens pakke, eller du løbende holder konkurrencer, hvor dine kunder kan vinde nogle af dine produkter helt gratis. Der er nemlig fantastisk mange måder, hvorpå du kan gå den ekstra mil for dine kunder og derved sørge for, at de kommer tilbage og handler hos dig igen og igen. I dag skal vi stille skarpere på live-salg på Facebook, som du måske har set før. Det er nemlig en glimrende måde for dig som webshop at skabe omsætning og interagere med dine kunder.
Dine kunder kan lære dig at kende
Det er altid en fordel, at dine kunder får et slags personligt forhold til dig og din webshop. På den måde kan dine kunder bliver mere loyale og komme tilbage og handle igen og igen. Netop ved at vise dig og/eller dine medarbejdere frem, kan du skabe dette forhold til dine kunder. Derved kan du nedbryde nogle af de barrierer, der er ved at handle på en webshop – når kunderne kan se og høre dig, vil de formentlig være mere trygge ved at handle på din webshop, når de kan se, at der er ægte mennesker bag.
Boost dit salg på kun én time!
Og jeg har gemt den absolut bedste grund til at forsøge sig af med live-salg til sidst. For det er klart, at det til syvende og sidst selvfølgelig handler om, at du skal have solgt nogle produkter – og netop dette kan du gøre i stor stil med live-salg. Her kan dine kunder nemlig lægge en ordre direkte i kommentarfeltet eller systemet, mens de sidder og kigger på. Du kan derfor booste dit salg på blot en times eller en halv times live-salg. Faktisk er der mange webshops, der omsætter for mere, end de gør på en almindelig hverdag, med blot én times live-salg en aften. Så er den time altså godt givet ud. Har dine kunder gået og overvejet at handle hos dig over en periode, er et sådant live-salg en god måde for dem at handle første gang. For her har de mulighed for at se, at du viser det produkt frem, som de har overvejet at lægge i indkøbskurven og få bestilt hjem. Du har samtidig under et sådant live-salg mulighed for at behandle dine kunders indsigelser eller spørgsmål direkte, så de ikke skal afholde sig fra at købe på grund af uklarheder.